Női misztériumok

Smink- és lakberendezési tanácsadóként, oktatóként működöm. A Babafalva központjában bármikor meg lehet találni. Kérdéseitekre itt is tudok válaszolni, de hosszabb, átfogóbb témákkal keressetek meg személyesen! adrienn.schwerteczky@gmail.com

Friss topikok

  • marlenkacake: Én ajánlom magamat azoknak, akiknek nincs idejük a sütésre, de mégis szeretnének finom marlenkát e... (2012.10.16. 16:29) Marlenka
  • Jucus10: Szia, Nagyon szeretnék regisztrálni, de a link nem működik. :( Az írja ki, hogy a kiszolgáló nem... (2011.10.28. 12:17) Karácsonyi készülődés, avagy a Nagy Ürügy
  • bedtime story: Nekünk is mindkét oldalról borostyán borítja a kert kerítését. Balról sötétzöld, jobbról cirkás le... (2011.05.23. 11:19) Borostyán, repkény
  • lilalány: Nagyon csodásak a lekvárjaid. Én is csináltam almalekvárt, egyelőre fahéjasan. Viszont ami hihetet... (2010.10.04. 19:48) Mindenféle almalekvár
  • Eszkimoo: Nem voltam elég figyelmes: itt áll fennebb egy hálószoba fotó :)) Valami ilyesmit képzeltem el :)... (2010.09.20. 19:00) Mályva, frész

Címkék

áfonya (3) ágy (1) ajándék (3) alagút (1) alma (6) angyal (1) arany (7) árnyék (1) baba (3) barack (5) barna (8) barokk (1) bíbor (3) bronz (4) charlotte (1) csipke (1) csípős (1) csirke (2) csokoládé (4) dzsem (1) édesség (17) előétel (1) eper (1) esküvő (2) eső (1) étkező (2) évszak (7) évszak napszak (3) extravagáns (2) ezüst (2) fagylalt (2) faház (1) fal (3) farsang (1) fehér (1) fekete (5) figura (1) függöny (1) fürdőszoba (1) fűzfa (1) gésa (1) gesztenye (1) gyerek (2) gyömbér (1) gyümölcs (7) haj (2) hajszín (3) halloween (1) hideg (1) hortenzia (2) illat (2) ital (4) kacsa (1) kamra (2) karakter (22) karnevál (1) kávé (4) kék (2) kilincs (1) köd (1) konty (1) konyha (38) könyvtár (1) körte (4) koszorú (2) krém (1) kuglóf (1) lekvár (1) lépcső (1) levendula (2) leves (4) lila (2) mák (2) málna (1) maszk (1) menü (1) méz (12) narancs (6) némafilm (2) ősz (3) padlizsán (2) pezsgő (1) pillangó (1) pipacs (1) piros (1) puncs (2) reggeli (2) réz (2) ribizli (1) rizs (1) rokokó (1) rönkház (1) rózsa (1) rucola (1) sárga (3) sárgadinnye (1) sós (1) szabad (1) szeder (4) szem (4) szemöldök (1) szendvics (1) szín (32) szőke (14) szökőkút (1) szőlő (1) takaró (1) tea (4) tél (3) terasz (1) tészta (2) torta (1) tükör (2) tündér (5) türkiz (2) túró (1) utazás (4) üveg (2) vanília (1) vidámpark (1) virág (5) vörös (4) yin yang (1) zöld (8) zöldség (2) Címkefelhő

Bögrék, szilkék, csészécskék

2008.10.01. 13:41 Démétér

Az ötletet egyik legutóbb kapott ajándékom adta: gyönyörű-szépséges, tejeskávészínű bögre, magas és vékonykás. Tulajdonképpen én meglehetősen nagyon szeretem a bögréket, nem is csoda - naponta több órát töltünk kézenfogva, amíg a letális mennyiségű tejeskávéimat iszogatom.

Ők szemmel láthatóan testvérek. A kávés szerintem maga a tökély - az erős kávé is szépen mutat benne, a tejeskávé is, a fahéjjal vagy csokoládval megszórt tejszínhab pedig álomian tudna túlcsordulni a peremén.

A teással már nem vagyok annyira kibékülve - így nagyon szép, sőt: valami vöröses gyümölcsteával is szépséges lehet, de feketetával, pláne tejes feketeteával elég ijesztő színkombinációt alkothatnak.

Egy újabb páros: pöttyös és kockás. Szerintem aranyos. A fehér porcelán pedig úgyis gyönyörűen mutat, bármit is töltsünk bele. (Nem, a whisky nem lesz jó.) Jó ez a méret, teából is, tejeskávéból is illendő mennyiséget lehet beletölteni, és nem hűl ki azonnal, mint az egy-kétdecis kis csészécskék. Ekkora bögrére viszont nemigen szoktak tejszínhabot fújni, mert rámegy vagy fél liternyi :) Namost én nem vagyok semmi jónak elrontója, és imádok dőzsölni is, de ez talán tényleg túlzás.

Hadd jöjjön a kedvemért egy kis elegancia is: különleges vonalú, fekete-fehér porcelán teáscsésze, ezüst cukortartó (ezen már tűnődtem, rutinom nem lévén: az ezüst tartóban nem kap fémes mellékízt a cukor? Hülyeség, igaz? :)), kristályvázában egyetlen szál, tökéletes fehér rózsa. Szép ez, no. Saját terasz, zöldellő kert, hatalmas fa árnyéka, puha párnás kerti székek között szeretném élvezni leginkább.

Na még egy kis csinos, mert nem tudtam neki ellenállni. Teás, virágos, illatos, kecses, roppant nőies - nem is próbálom elképzelni, hogy a pofaszakállas, nagydarab, vörösarcú viktorniánus urak hogyan szürcsölték ebből a teát. Virágszirom arcú, muszlinfehőbe öltözött, kissé hervadó arisztokrata asszonyok kezében annál inkább el tudom képzelni - derekukon fáradtkék szaténszalag, vállukon csipke, hajuk művészi csigákba fésülve. Ma is szeretek ilyen csészékből teázni, bár határozottan kevésbé vagyok finom és halvány jelenség.

A továbbiakat megint csak a választék bővítése kedvéért mutogatom:

5 komment

Címkék: kávé konyha tea

A bejegyzés trackback címe:

https://eleuszisz.blog.hu/api/trackback/id/tr17690643

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

cinnamon · http://cinnamon.freeblog.hu 2008.10.01. 15:43:35

Ó, az utolsó kép forró kakaójában a pillecukorkák, enyhén olvadt külsővel... de rég ittam ilyet - nem is szeretem a pillecukrot annyira, de szép emlékeket idéz, köszönöm!

Tina 2008.10.01. 19:21:21

Begrék...! Nincs itthon két egyforma, tartalom és hangulat határozza meg, éppen melyiket kapom elő... A kínait, az angolosat, a rusztikus pettyeset (kerámiás ismerőstől személyesen nekem csinálva:-)), a snassz liptonost, az öblös cicásat, a pillangósat... etc. etc. Imádom őket, köszi én is!:-)

cinnamon · http://cinnamon.freeblog.hu 2008.10.02. 19:42:13

Már nem emlékszem, hol olvastam az évszakbögrés családról. Ők minden negyedév elején új bögrekészletet használtak: télen pirosbogyósat, tavasszal tulipánosat, nyáron gyümölcsöset, ősszel hulló faleveleset. Nekem tetszik :-)

Emptidiot · http://www.igyirtotokti.blogspot.com 2008.10.03. 06:25:50

Nagyon színvonalas, érdekes blog, gratulálok!

Évica 2008.12.09. 11:04:17

Sziasztok!Nagyon tetszik a blog:)

Muszáj volt "tollat "ragadnom,mert beleszerettem abba a barna kévés és a lila teás csészébe!Nem tudja nekem megmondani valaki,hogy hol szerezhetek ilyet?
Köszi előre is!
süti beállítások módosítása