Női misztériumok

Smink- és lakberendezési tanácsadóként, oktatóként működöm. A Babafalva központjában bármikor meg lehet találni. Kérdéseitekre itt is tudok válaszolni, de hosszabb, átfogóbb témákkal keressetek meg személyesen! adrienn.schwerteczky@gmail.com

Friss topikok

  • marlenkacake: Én ajánlom magamat azoknak, akiknek nincs idejük a sütésre, de mégis szeretnének finom marlenkát e... (2012.10.16. 16:29) Marlenka
  • Jucus10: Szia, Nagyon szeretnék regisztrálni, de a link nem működik. :( Az írja ki, hogy a kiszolgáló nem... (2011.10.28. 12:17) Karácsonyi készülődés, avagy a Nagy Ürügy
  • bedtime story: Nekünk is mindkét oldalról borostyán borítja a kert kerítését. Balról sötétzöld, jobbról cirkás le... (2011.05.23. 11:19) Borostyán, repkény
  • lilalány: Nagyon csodásak a lekvárjaid. Én is csináltam almalekvárt, egyelőre fahéjasan. Viszont ami hihetet... (2010.10.04. 19:48) Mindenféle almalekvár
  • Eszkimoo: Nem voltam elég figyelmes: itt áll fennebb egy hálószoba fotó :)) Valami ilyesmit képzeltem el :)... (2010.09.20. 19:00) Mályva, frész

Címkék

áfonya (3) ágy (1) ajándék (3) alagút (1) alma (6) angyal (1) arany (7) árnyék (1) baba (3) barack (5) barna (8) barokk (1) bíbor (3) bronz (4) charlotte (1) csipke (1) csípős (1) csirke (2) csokoládé (4) dzsem (1) édesség (17) előétel (1) eper (1) esküvő (2) eső (1) étkező (2) évszak (7) évszak napszak (3) extravagáns (2) ezüst (2) fagylalt (2) faház (1) fal (3) farsang (1) fehér (1) fekete (5) figura (1) függöny (1) fürdőszoba (1) fűzfa (1) gésa (1) gesztenye (1) gyerek (2) gyömbér (1) gyümölcs (7) haj (2) hajszín (3) halloween (1) hideg (1) hortenzia (2) illat (2) ital (4) kacsa (1) kamra (2) karakter (22) karnevál (1) kávé (4) kék (2) kilincs (1) köd (1) konty (1) konyha (38) könyvtár (1) körte (4) koszorú (2) krém (1) kuglóf (1) lekvár (1) lépcső (1) levendula (2) leves (4) lila (2) mák (2) málna (1) maszk (1) menü (1) méz (12) narancs (6) némafilm (2) ősz (3) padlizsán (2) pezsgő (1) pillangó (1) pipacs (1) piros (1) puncs (2) reggeli (2) réz (2) ribizli (1) rizs (1) rokokó (1) rönkház (1) rózsa (1) rucola (1) sárga (3) sárgadinnye (1) sós (1) szabad (1) szeder (4) szem (4) szemöldök (1) szendvics (1) szín (32) szőke (14) szökőkút (1) szőlő (1) takaró (1) tea (4) tél (3) terasz (1) tészta (2) torta (1) tükör (2) tündér (5) türkiz (2) túró (1) utazás (4) üveg (2) vanília (1) vidámpark (1) virág (5) vörös (4) yin yang (1) zöld (8) zöldség (2) Címkefelhő

Marlenka

2007.08.31. 13:30 Démétér

Közeledő névnapomon én márpedig marlenkát fogok sütni. Még sosem csináltam, úgyhogy rizikós, de annyira finom lenne, ha sikerülne, hogy megkockáztatom. Csinálok csokoládésat és diósat is - valamelyik csak beválik :)

Hozzávalók a tésztához:
100 g vaj
2 evőkanál méz
250 g cukor
1 kiskanál ecet
1evőkanál szóda
2 tojás
700 g simaliszt

Először összekeverem a szódát és az ecetet. Majd kikeverem a puha vajat, a mézet - én erdeit használok - és a cukrot, majd hozzáadom az ecetes szódát. Simára kéne kevergetni az egészet. Aztán lángra teszem és állandó keverés mellett a két tojást hozzáadom. Habosra és barnára kell válnia a kevergetés közben. (Nos, erre kiváncsi vagyok...)
Azonnal leveszem a tűzről. Hűlni hagyom, ha langyos: a lisztet hozzáteszem és kidolgozom az egészet. Letakarva álldigálljon egy órát. Aztán hét-nyolc cipóra osztva, egyesével palacsintavékonyra kinyújtom és megsütöm a lapokat.

Hozzávalók a krémhez:
200 g vaj
2 dl sűrített tej
10 dkg mogyoró
1 dl konyakot

A sűrített tejet dobozzal együtt három órán át főzöm. A kihűlt dobozt kinyitjuk, és lám, és íme: barna és kásás benne a sűrített tej. (Rémes lehet, de a végeredmény megéri.) Ezt kikeverem a vajjal simára, homogénre. Ekkor vagy a mogyorót és a konyakot - ez az autentikus - vagy csokoládét keverek bele.
A lapokat rétegezve megkenem ezzel a kutymásszal, és állítólag másnapra tökély a végeredmény. Majd beszámolok!

34 komment

Címkék: konyha édesség

A bejegyzés trackback címe:

https://eleuszisz.blog.hu/api/trackback/id/tr47153852

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Dike 2007.08.31. 14:54:01

Lehet dobozos sűrített tejet kapni? Én legutóbb tubusossal találkoztam, és tartok tőle, hogy kásás állagban esetleg nem lehet kiimádkozni onnan. Megvárom, hogy kipróbáld :-))))

Démétér 2007.08.31. 18:45:30

Kicsit tartok én ettől - szerintem inkább mézzel, tejszínnel, keményítővel csinálok sűrített tejet magam. Legalább megpróbálom.

Krystal 2007.09.03. 07:09:05

A marlenka finom, és bár nem vagyok antitalentum a konyhában, nem hiszem, hogy kipróbálom...

Amúgy sűrített tejet hogy csinálsz?

Démétér 2007.09.03. 07:47:59

Bátran és hasraütve :) Még nem tudom. Sűrű lesz, édes és tejes, ennyi biztos.

Sawasdee 2007.09.09. 11:11:12

Kedves Démétér, nagyon boldog Névnapot kívánunk !! :) Jól sikerült a süti? :)

LepkePillangó 2007.09.09. 13:53:01

Na, erre kíváncsi vagyok! Nagyon szeretem a mézes mogyorós marlenkát. Keresgettem is recepteket, de nem voltam elég bátor...
Alig várom, hogy olvashassam a végeredményt.

Üdv,

LP

Démétér 2007.09.09. 17:44:34

Köszönöm az üdvözleteket :)

A sütemény íze frenetikus, de kicsit kemény. Lehet, hogy állnia kell még - végtére is mézes a szentem - de szerintem sok a liszt. Amikor kevergettem össze, akkor úgy 40-45 dkg-nál úgy éreztem, hogy én szívem szerint abbahagynám, de ezt először sosem merem megtenni :) Pedig talán puhább lett volna. Ettől függetlenül persze elfogyott :)

A krémet vajból, mézes tejszínből készült besamellből, mogyoróból és konyakból csináltam, őrült finom lett.

Démétér 2007.09.09. 17:52:48

Ó, nem jelent meg a válaszom :((

Tehát. Köszönöm először is az üdvözletet :))

A süti finom lett, bár egy egészen kicsit kemény. Lehet, hogy idővel átgyengül - végtére is mézes a szentem - de én legközelebb kevesebb lisztet teszek bele. Úgy 40-45 dekánál éreztem, hogy abba kellene hagyni, de először én ilyet nem merek... Nos, majd legközelebb.

A krémbe a vajhoz mézes tejszínből készült besamellt, pirított, őrölt mogyorót és konyakot tettem.

Budai László · http://marlena 2007.11.10. 20:56:43

Ez a recept nem átejtés? A tésztájába 40 dkg lisztet tettem a 70 helyett és még igy is egy gladiátorharc értékű volt a kinyújtása annyira morzsálódott.Még a gőzölős vasalómat is segítségül hívtam a nyújtáshoz. Megszenvedtem a palacsintavékonyságért,de még ekkor is optimista voltam.Jött a sütés: nem lett vastagabb,mint mikor betettem a sütőbe.Na majd a krém...! A sűrített tej 3 óra alatt valóban megbarnult,de olyan híggá vált,mint a tej.Hozzákavartam a vajat ,de ettől sem lett sűrűbb.Jött a mogyoró és a szesz ... Ekkor már az egész család a marlenkáért imádkozott és értem,hogy éljem túl ezt a vállalkozást.A fele szeszt öntöttem bele csak elővigyázatosságból ,de igy is folyékony maradt,nem olyan töltelékkrém sűrűségű.7 óra hosszat töltöttem a konyhában a leendő marlenkánk társaságában,ránkesteledett,a marlenka elkészült.A kész marlenka alapterülete 20x30 cm- nem mondható nagynak.Sajnos megkóstolni nem tudtuk,mert a kisült lapok túl kemények,a krém meg olyan hig,hogy vágónyomás nélkül is csordogál ki a lapok közül.Na majd hátha holnapra átáztatja a krém a tésztát és akkor végre megkóstolhatjuk az 1800ft-nyi finomságot.

Démétér 2007.11.10. 21:12:34

Holnap próbáljátok :) A liszt szerintem is sok, pedig elvileg ennyinek kellene lennie - tudja a vér, hogy csinálják. Állnia kell egy-két napot, elvileg.

Azon tűnődöm, hogy egyszer, ha nagy leszek, juszt is megcsinálom az autentikus recept szerint, és hátha, hátha úgy tökély lesz, még ha menet közben hihetetlennek tűnik is.

marlena 2007.11.11. 08:56:07

Megkóstoltuk.Az íze marlenka ízű,csak hát a tészta nem alyon laza,mint a fényképen vagy,mint az eredeti.Valami folyadék hiányozhat a tészta hozzávalói közül,hogy nyújtható anyagot kapjunk és még valami :szereintem az ecetes szódát a gőz fölötti bebarnitás után kellene beletenni,mert igy elmegy a hatása .A krémet meg valamivel sűriteni kellene.

Démétér 2007.11.11. 17:48:59

Hát, vagy a hígabb krém átpuhítaná a tésztát, ha meg tudnánk csinálni. Köszi szépen a tapasztalatokat :)

Bálint László 2007.12.18. 23:33:45

Sziasztok marlenka rajongok!Ha szeretitek a dios ill csokis MARLENKÁT és nem tudjátok,hogy hol lehet hozzájutni akkor hivjatok a 06/702727773számon és a tiétek lehet bármelyik íz 2290 ft

Kopcsó 2007.12.20. 08:46:52

Én most állok neki , de több receptet összegezve kutyulom ki. Az eredményről meg a tapasztalatról majd beszámolok.

Bejus 2008.01.07. 12:27:54

Sziasztok!

Büszkén jelenthetem, hogy megcsináltam a fenti recept alapján, úgy (dekára), ahogy le van írva, és nagyon finom lett. :)
Mondjuk legközelebb én több krémet rakok bele, családi igény alapján. :)
A sűrített tej 397 grammos volt, és nekem a 70 deka liszt is kellett bele, másnap gyönyörűen lehetett szeletelni. (A szóda pedig ugye szódabikarbóna.) Jó a recept, próbáljátok ki nyugodtan ez alapján!

Üdv,
Bea

Manka 2008.01.10. 16:31:13

Szia Bejus!
A dobozos sűrített tejet hol vetted?
Manka

Sophie 2008.01.11. 08:02:33

Sziasztok!

Csatlakozom Bejushoz, én is azó azerint tudtam követni a receptet, persze a szóda mindenképpen csak szódabikarbóna, hiszen attól lesz könnyű a tészta, és bár én a vajas-mézes-tejszínes besamellel töltöttem, másnapra tényleg nagyon puha és könnyű lett az egész, a család legnagyobb megelégedésére. Mindenkinek csak ajánlom. Ja igen a második verzióba diót és rumot tettem meg kevés kakaópot, ez a fajta is elfogyott estig.
Sophie

Bejus 2008.01.14. 11:51:45

Szia Manka!

Bp-en, a Fővám téri csarnokban lévő ázsia boltban. Kínai (vagy japán? :) ) írás volt rajta, de állítólag Hollandiában gyártották. Arra figyelj, hogy a növényi tejszínnel egy polcon volt, aminek elég hasonló a doboza. Az ára viszont más, ez 950 Ft volt.
Majd megakarom nézni egy nagyobb kaisersben és intersparban is. Talán ott is van.
Üdv,
Bea

Kati 2008.01.22. 23:13:26

Sziasztok!

Nagy nehézségek árán nekem is sikerült megcsinálni a 70 dkg lisztből, de a párom ereje és folyamatos "tésztamikrózás" kellett a kinyújtásához.
Nagyon durva családi vállalkozás volt, de az eredmény nagyon fincsi lett.
Mindenkinek jó sütést!
Üdv Kati

epifunny 2008.02.12. 16:17:10

Sziasztok:)

A recepthez én is hozzá fogtam. A tészta sikerült.
( még melegen nyújtottam ki a tésztát ahogy hűl
egyre nehezebb)Csak 4 percig sütöttem.
Viszont a krém. grrrrrr
A lidl-ben is lehet kapni sűrített dobozos tejet de kb. 20 perc után elázik a doboz:D Ezután simán egy lábasban lassú tűzön főztem sűrűre .
A kész krém viszont ízre nagyon nem jött be:(
zs.

borcsi63 · http://www.eurecipes.eu 2008.02.14. 09:49:34

Sziasztok!

Találtam egy nagyon szupi marlenka receptet és kipróbáltam! Írtó finom. Olyan, mint a bolti.

Kérésre tudok képet is küldeni!


Az oldal címe: www.eurecipes.eu

A mézes recepteknél, vagy a tortáknál megtaláljátok.

(Ma készítem el másodszor)

A recept megoldást ad a sűrített tej problémára is!!


Kérlek írjatok, ha kipróbáltátok!

gicica · http://gicicus.freeblog.hu 2008.03.11. 19:31:11

Sziasztok!

Már csak az lenne a kérdésem, hogy a kakaós Marlenka hogy készül? A diós receptje már közszájon jár, de a kakaósra még sehol sem leltem rá. :-(

Berzsa 2008.03.31. 11:33:56

dobozos sűrített tejet a Fény utcai piacnál, az orosz specialitások boltjában lehet kapni
DE van már karamellizált is, ami fel van főzve, nem kell 3 órát játszani vele
kiadósabb is mintha te főznéd fel
azonos áron van a kettő, német cimke és egy hasonló torta receptje van rajta

Hana86 2008.04.30. 13:56:45

Kedves Berzsa!

Én is tervbe vettem a marlenka sütést... nyomoztam is rendesen a sűritett tej után...
de csak itt találtam infot...
A Fény utcai piacnál sose jártam...
próbáltam az utcakeresőben...csak nem tudom hogy II. vagy XI. kerület?

Előre is köszi!

Berzsa 2008.05.14. 11:53:33

II. kerület a Mammut I. mögött van a piac, és annak a hátuljánál a keresztező utca felől (Fény utca) van a bejárat

Dió 2008.07.17. 19:26:20

Sziasztok!
Ha nem kaptok dobozos sűrített tejet, nyugodtan nyomjátok ki a tubusost például egy befőttes üvegbe. Gyakorlatilag csak az a lényeg, hogy vízfürdőben főjön.
Dió

Papp Gabriella 2008.09.09. 13:45:41

Sziasztok!
Nem kell vacakolni 3 órát a sűritett tejjel ,én a cukrot karamellizáltam utána tejjel és liszttel főztem a krémet + vajjal,de majd megnézem pontosan a héten ,most csak felnéztem a lapra.
Gabi

Gabi 2008.09.09. 18:40:05

Sziasztok!
A tészta a szokásos 70dkg liszt,2ek.méz,25dkgcuk.,1kiskani ecet,2db tojás,1 szódabika.,én +raktam15-20dkgmergarin,+15dkg darált dió.ebből 5 adagot gyúrok,és a legnagyobb tepsi hátulján sütöttem ki.
Krém:30dkg cukrot lassú tűzön karamellizálunk,majd ráöntünk,1dl vízet.utána hozzákeverünk 100dkg lisztet és fél liter tejet /ezeket felváltva,gyakorlott kéz kell/,hogy csomomentes legyen,ezt összefőzzük,melegen hozzáadjuk25dkg margarint, és csomi.van.cukrot.először hignak tünik,de aztán sürű lesz. A rétegezés a szokásos módon.Ez nekem nagyon hasonlított már de lehet, hogy van valami füszer fahéj ilyesmi ami még megbolondítja ,de ehhez sokat kéne kisérletezni.Írjatok ha valaki átformálta ,hogy milyen.

csőrike87 2008.09.19. 22:10:46

A diós marlenka receptje már a könyökömön jön ki...Csokisat akarok!:Dnem tudja valaki a receptjét,mert még sehol nem találtam meg:(és nagyon szeretném kipróbálni:)

Csokis Marlenka 2008.10.26. 18:28:49

Szia!

Ilyet találtam a neten: Készíted a krémet, vagyis a
sűrített tejet dobozzal együtt három órán át főzöd. A kihűlt dobozt ki kell nyitni és barna és kásás benne a sűrített tej. Ezt kell kikeverni a vajjal simára, homogénre. Ekkor vagy a mogyorót és a konyakot - ez az autentikus - vagy CSOKOLÁDÉT kell keverni bele.

Én nem próbáltam, de remélem működik. Hajrá! :)

Minerva · http://minerva.mlap.hu 2008.12.08. 16:32:59

A lapokat meg kell locsolni sütés után kávés/konyakos lével és úgy is 3napig kell állni hagyni!így lesz puha

Nelu 2009.01.07. 21:13:55

Sűrített tej 397 gr-os dobozban mostanában elég sok helyen kapható. Keressetek rá: www. hunorkatej.hu, kapcsolati oldal

Dr.Timi 2009.10.19. 15:53:49

Sziasztok! Többen írtátok, hogy problémát okoz a krém elkészítése. Íme egy megoldás: a vajjal kikevert sűrített tejhez keverek vaníliapudingot amit elozoleg elkészítette : 2 vaníliapuding + 6dl tej+4e.k. cukor. A pudingtol nem fog folyni a krém és lágyabb, krémesebb lesz. Nagyon finom.

marlenkacake 2012.10.16. 16:29:15

Én ajánlom magamat azoknak, akiknek nincs idejük a sütésre, de mégis szeretnének finom marlenkát enni. www.marlenkacake.hu
süti beállítások módosítása