Női misztériumok

Smink- és lakberendezési tanácsadóként, oktatóként működöm. A Babafalva központjában bármikor meg lehet találni. Kérdéseitekre itt is tudok válaszolni, de hosszabb, átfogóbb témákkal keressetek meg személyesen! adrienn.schwerteczky@gmail.com

Friss topikok

  • marlenkacake: Én ajánlom magamat azoknak, akiknek nincs idejük a sütésre, de mégis szeretnének finom marlenkát e... (2012.10.16. 16:29) Marlenka
  • Jucus10: Szia, Nagyon szeretnék regisztrálni, de a link nem működik. :( Az írja ki, hogy a kiszolgáló nem... (2011.10.28. 12:17) Karácsonyi készülődés, avagy a Nagy Ürügy
  • bedtime story: Nekünk is mindkét oldalról borostyán borítja a kert kerítését. Balról sötétzöld, jobbról cirkás le... (2011.05.23. 11:19) Borostyán, repkény
  • lilalány: Nagyon csodásak a lekvárjaid. Én is csináltam almalekvárt, egyelőre fahéjasan. Viszont ami hihetet... (2010.10.04. 19:48) Mindenféle almalekvár
  • Eszkimoo: Nem voltam elég figyelmes: itt áll fennebb egy hálószoba fotó :)) Valami ilyesmit képzeltem el :)... (2010.09.20. 19:00) Mályva, frész

Címkék

áfonya (3) ágy (1) ajándék (3) alagút (1) alma (6) angyal (1) arany (7) árnyék (1) baba (3) barack (5) barna (8) barokk (1) bíbor (3) bronz (4) charlotte (1) csipke (1) csípős (1) csirke (2) csokoládé (4) dzsem (1) édesség (17) előétel (1) eper (1) esküvő (2) eső (1) étkező (2) évszak (7) évszak napszak (3) extravagáns (2) ezüst (2) fagylalt (2) faház (1) fal (3) farsang (1) fehér (1) fekete (5) figura (1) függöny (1) fürdőszoba (1) fűzfa (1) gésa (1) gesztenye (1) gyerek (2) gyömbér (1) gyümölcs (7) haj (2) hajszín (3) halloween (1) hideg (1) hortenzia (2) illat (2) ital (4) kacsa (1) kamra (2) karakter (22) karnevál (1) kávé (4) kék (2) kilincs (1) köd (1) konty (1) konyha (38) könyvtár (1) körte (4) koszorú (2) krém (1) kuglóf (1) lekvár (1) lépcső (1) levendula (2) leves (4) lila (2) mák (2) málna (1) maszk (1) menü (1) méz (12) narancs (6) némafilm (2) ősz (3) padlizsán (2) pezsgő (1) pillangó (1) pipacs (1) piros (1) puncs (2) reggeli (2) réz (2) ribizli (1) rizs (1) rokokó (1) rönkház (1) rózsa (1) rucola (1) sárga (3) sárgadinnye (1) sós (1) szabad (1) szeder (4) szem (4) szemöldök (1) szendvics (1) szín (32) szőke (14) szökőkút (1) szőlő (1) takaró (1) tea (4) tél (3) terasz (1) tészta (2) torta (1) tükör (2) tündér (5) türkiz (2) túró (1) utazás (4) üveg (2) vanília (1) vidámpark (1) virág (5) vörös (4) yin yang (1) zöld (8) zöldség (2) Címkefelhő

Ünnepi körteleves mandulával, csokoládéval

2007.08.10. 11:42 Démétér

A férjem nagypapája nincs jól, szegény. Nagyon szereti a gyümölcsleveseket - most tőlem is azt rendelt. Úgy tűnik, ez a nyaram gyümölcsleves-főzéssel telik, de igazán érdemes :-) Remélem, jól fog esni a Nagypapának.

Most körtelevest készítettem.

Vettünk tegnap egy kilónyi érett, puha, illatos, csorgólevű, darázsmágnes vilmoskörtét. Nekigyűrkőztem, és megpucoltam, kimagoztam az egészet - hát, ez a legkevésbé idilli része a gyümölcsleves-alkotásnak. Ilyenkor dudorászom, addig is telik az idő, és időnként az ÁNTSZ ajánlása ellenére lenyalogatom az ujjaimról a körte csorgó, mézédes, halványsárga levét.

Átmosom a megpucovált körtedarabokat - nem kell apróra vágni, úgyis átturmixoljuk majd. Három-négy citrom kifacsart levével megöntözöm, és még a héjukat is ráreszelgetem. Tehetünk az egészre némi mézet is, de azért kóstoljunk előbb: ha nagyon édes a körte, akkor ne túlozzuk el a dolgot. Én most nem használtam édesítő cuccokat. Így is csupa édes, mézgás ragacs az egész.

Két teáskanál őrölt fahéj, egy teáskanál őrölt gyömbér és egy csipetnyi szerecsendió jött még a körtére, átforgattam, felöntöttem annyi vízzel, hogy ellepje, és puhára főztem.

Most jön az a rész, amire nem vagyok büszke: viszont nagyon finom a végeredmény. Két zacskónyi főzés nélkül készítendő vaníliapuding-port beleszórok egy lábosba, és tej helyett egy liternyi tejszínnel öntöm fel, folyamatosan habverővel kevergetve. Sűrű, édes, habos massza lesz belőle. Ezt kezdem el felönteni merőkanalanként a körte levével, és mindig elkevergetem, hogy sima és fényes maradjon. A körtét kevés lével turmixgépbe teszem, simára, habosra forgatom és hozzáöntöm a krémleveshez. Ezzel is simára keverem az egészet. Mennyei, habos, illatos, olvadós leves lesz. Markánsabb ízlésűek belekeverhetnek egy pohárka vilmoskörte-pálinkát is :)

Tálaláskor azonban nem hagyjuk így, mert bármilyen szépséges, finom nyalánkség: nem különösebben érdekes a külleme. Én magasra, felhősre vert tejszínhabbal, pirított mandulaforgáccsal és reszelt étcsokoládéval kínálom, szerintem csodálatos. De a tejszínhabra kávéöntetet vagy pirított diót is lehet szórni: megint más, új, különleges íz. Vagy egyszerűen körteszeletekkel is díszíthetjük, megülnek és úszkálnak az édes, fűszeres, habos leves tetején.

 

Szólj hozzá!

Címkék: körte leves gyümölcs

A bejegyzés trackback címe:

https://eleuszisz.blog.hu/api/trackback/id/tr61136743

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása