Női misztériumok

Smink- és lakberendezési tanácsadóként, oktatóként működöm. A Babafalva központjában bármikor meg lehet találni. Kérdéseitekre itt is tudok válaszolni, de hosszabb, átfogóbb témákkal keressetek meg személyesen! adrienn.schwerteczky@gmail.com

Friss topikok

  • marlenkacake: Én ajánlom magamat azoknak, akiknek nincs idejük a sütésre, de mégis szeretnének finom marlenkát e... (2012.10.16. 16:29) Marlenka
  • Jucus10: Szia, Nagyon szeretnék regisztrálni, de a link nem működik. :( Az írja ki, hogy a kiszolgáló nem... (2011.10.28. 12:17) Karácsonyi készülődés, avagy a Nagy Ürügy
  • bedtime story: Nekünk is mindkét oldalról borostyán borítja a kert kerítését. Balról sötétzöld, jobbról cirkás le... (2011.05.23. 11:19) Borostyán, repkény
  • lilalány: Nagyon csodásak a lekvárjaid. Én is csináltam almalekvárt, egyelőre fahéjasan. Viszont ami hihetet... (2010.10.04. 19:48) Mindenféle almalekvár
  • Eszkimoo: Nem voltam elég figyelmes: itt áll fennebb egy hálószoba fotó :)) Valami ilyesmit képzeltem el :)... (2010.09.20. 19:00) Mályva, frész

Címkék

áfonya (3) ágy (1) ajándék (3) alagút (1) alma (6) angyal (1) arany (7) árnyék (1) baba (3) barack (5) barna (8) barokk (1) bíbor (3) bronz (4) charlotte (1) csipke (1) csípős (1) csirke (2) csokoládé (4) dzsem (1) édesség (17) előétel (1) eper (1) esküvő (2) eső (1) étkező (2) évszak (7) évszak napszak (3) extravagáns (2) ezüst (2) fagylalt (2) faház (1) fal (3) farsang (1) fehér (1) fekete (5) figura (1) függöny (1) fürdőszoba (1) fűzfa (1) gésa (1) gesztenye (1) gyerek (2) gyömbér (1) gyümölcs (7) haj (2) hajszín (3) halloween (1) hideg (1) hortenzia (2) illat (2) ital (4) kacsa (1) kamra (2) karakter (22) karnevál (1) kávé (4) kék (2) kilincs (1) köd (1) konty (1) konyha (38) könyvtár (1) körte (4) koszorú (2) krém (1) kuglóf (1) lekvár (1) lépcső (1) levendula (2) leves (4) lila (2) mák (2) málna (1) maszk (1) menü (1) méz (12) narancs (6) némafilm (2) ősz (3) padlizsán (2) pezsgő (1) pillangó (1) pipacs (1) piros (1) puncs (2) reggeli (2) réz (2) ribizli (1) rizs (1) rokokó (1) rönkház (1) rózsa (1) rucola (1) sárga (3) sárgadinnye (1) sós (1) szabad (1) szeder (4) szem (4) szemöldök (1) szendvics (1) szín (32) szőke (14) szökőkút (1) szőlő (1) takaró (1) tea (4) tél (3) terasz (1) tészta (2) torta (1) tükör (2) tündér (5) türkiz (2) túró (1) utazás (4) üveg (2) vanília (1) vidámpark (1) virág (5) vörös (4) yin yang (1) zöld (8) zöldség (2) Címkefelhő

Charlotte

2007.06.26. 13:13 Démétér

A hétvégén ünnepeljük majd férjem névnapját. Fogalmam sincs egyelőre, hogy ki jön, kit hívunk, így még a menü is bizonytalan, de amit biztosan készítek: az a charlotte. Állítólag valamelyik rokokó Lajos szakácsa találta ki ezt az édességet, nagyon mutatós, álomi finom, csupa gyümölcs, csupa hab, és én úgyis másképp készítem.

Az eredeti recept sárgabarackot használ - én múltkor eperrel készítettem, és remek lett. Most megpróbálkozom a málnával - kicsit mecerás lesz a magok miatt, és át kell gondolnom az eltérő nedvességtartalmat, de azért nem tudom megállni :-)

Íme tehát egy klasszikus charlotte torta:

Őrült gusztusos. És a fotó sokat segít abban is, hogy érthetőbben tudjam magyarázni: hogyan készül :)

Készítek tehát egy könnyű, általában vajas piskótát. Négy tojás sárgája négy evőkanál porcukorral habosra keverve, bele egy csipetnyi só, leheletnyi vanília-esszencia, négy kanál finomliszt és négy kanálnyi olvasztott vaj. Finomra kikeverni, és azután hozzáadni a kőkeményre vert tojáshabot, amit a négy tojás fehérjéből alkottunk. Ennyi az egész, és ezt sütőpapírra simítva úgy 10-12 perc alatt megsütöm a 200 fokos sütőben. Egy tortaforma aljára is jusson a tésztából egy vékony rétegnyi: együtt megsüthetjük őket. Még melegen feltekerem a nagyobb, szögletes piskótát a sütőpapírral együtt, és hűlni hagyom.

Közben elkészítem a krémet. Attól függ, hogy épp milyen gyümölcshöz van kedvem... Most a málnát fogom előkészíteni. Átpasszírozok belőle vagy húsz dekányit, mert a magokat nem szeretem a krémben. Az áttört málnát egy huszonöt dekás tégelynyi mascarponéhoz adom, és pár kanál mézzel édesítem. Én biztosan teszek hozzá őrölt szerecsendiót, mert imádom a gyümölcsökhöz. Keményre vert, porcukorral édesített tejszínhabot adok hozzá, 3-4 dl tejszínből. Amikor készre kevertem a cuccot, még belekeverek húsz dekányi egész málnát.

A kihűlt piskótatekercset megkenem fél üveg, mondjuk tíz dkg málnalekvárral. Ha olyan szerencsés vagyok, hogy találok a kamrában a nővéremtől házi dzsemet, akkor persze azt használom :)

Egy félgömb alakú tálat kibélelek fóliával, és a piskótatekercsből szeleteket vágva kirakom a szélét. Gondosan, hogy szép legyen :) Azután megtöltöm az egész, piskótekercsekkel szépen kirakosgatott tálat a krémmel. A tetejét pedig lefedem a kerek piskótalappal.

Fóliát kap a tetejére, meg egy tányért, ami lenyomja, és mehet a mélyhűtőbe néhány órára. Tálalás előtt tálra borítom, lehúzom róla a fóliát és megdíszítem. Elég gyönyörű:

  

 

2 komment

Címkék: konyha édesség charlotte

A bejegyzés trackback címe:

https://eleuszisz.blog.hu/api/trackback/id/tr8106235

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Krystal 2007.08.19. 22:43:28

Szia!
A charlotte tortát én általában túrókrémmel készítem, bár így kevésbé habos a dolog, mint mascarponéval.
Fél kg túrót kikeverek 1 citrom levével, 2 cs vaníliáscukorral, ízlés szerinti cukorral, és egy kis üveg narancslekvárral (ez tulajdonképpen narancshéjleklvár). Ha nem elég vaníliás, akkor aromával szoktam pótolni az ízt. A végere olyasmi ízt kapok, mint a túrórudi.
A másik: érdemes egyszer csokis piskótából is kipróbálni, mondjuk banános krémmel. Úgy is isteni.

Kékmacska 2007.12.16. 13:37:31

Hello,
karácsonyra mindig Charlotte-t sütök, de jó, hogy ezt megtaláltam!
Én úgy készítem, hogy a piskótaszeleteket, amikor már a tálban vannak, "belülről" megkenem karamellkrémmel, és vaníliás-túrós krémet készítek a belsejébe, sok gyümölccsel. A vaníliakrém nem túl édes. A karamellkrém érdekes aromát ad hozzá, én ezt szeretem benne legjobban. Próbáljátok ki, érdemes! :-)
süti beállítások módosítása